phuket pulau yang mempersonakan



Tempat yang anda suka pergi ? Kenapa ?
Phuket, kerana disana pantainya yang sangat cantik.. makanan best dan semestinya saya suka akan layanan yang mewah


Bagaimana kos penginapan,kapal terbang dan makanan di sana ?
Penginapan-tengoklah.. yang macam gambar ni hotelnya mahal skit.. 5 bintang yang bestnya brekfast dia kat tepi pantai.. sambil berenang bole makan sampai tengah hari utk sarapan pagi.. memang relex la... majoriti pegi kat hotel ni mat saleh.. aku rasa mcm aku jer org melayu pegi sana.. hehehe bila sampai sana dah jadi minah saleh la..

kapal terbang-selalu aku booking tekit kapal terbang 9 bulan awal.. lagi murah.. tp tulah klu tak jadi pergi.. kira tekit hotel dan flight hangus.. kena ke sunami @ darurat kat sini.. huhuhu.. haru nk kena bayar..

Makanan-yang ni paling best-tempat yang paling aku suka pegi sini Thailand ialah makan.. aku suka makan tomyam.. tomyam 'seafood',tomyam santan, tak pun tom yam biasa.. memang lain masakan dari malaysia.. best !!! tak de tampat lain bagi aku bab makan selain kat phuket ni.. pegi berdua dengan laki aku lagi best..


Apakah langkah berjimat pada anda kepada sesiapa yang nak pegi ke sana ?
Nasihat saya.. bagi saya melancong memang best.. tp hati-hati gak sebagai pelancong kadang2 mudah tertipu pada orang tempatan disana. kalau nak bershopping baik bawa duit lebih sikit.. pastu kalau jadi macam aku pegi sana memang niat nak pegi makan.. so makan la betul2.. sampai tuan kedai sana ingat 'regular' costumer macam aku ni.


Apakah hadiah yang biasa beli ?
baju, beg, pensel, buku, megnet dan lain-lain. Paling teruk teh kat hotel sebagai hadiah untuk saudara mara.


Sudah berapa kali pegi ke Thailand ?
Bangkok (1 kali), phuket (2 kali)





Comments

Popular posts from this blog

RAHSIA CEMBURU LELAKI MELALUI ZODIAK

RAHSIA NOMBOR RUMAH

RAHSIA TULISAN