Simpan sendiri, ASB dan Kad Kredit..


tentu ramai yang teringin menjadi kaya bulan ? termasuklah saya, sekarang saya masih bekerja di sektor kerajaan. sekarang nak cliam buat kerja pegi kursus punyalah susah.. print cliam 6 keping semata-mata buat kerja rasmi berjumlah RM35.oo jer.. kira ok lagi tu.. dari tak dapat langsung... kalau macam ni selalu x payah berkursus pun tak pe.. jangan pula kata kita x ikut buat kerja sudahlah. Cliam ciput jer.. tp nampak macam susah buat sebab kena buat banyak-banyak kali, ada sampai 4 kali hantar pun kena reject semata-mata RM35.oo jer..
Bercakap tentang buat pinjaman ASB ni saya tak berapa setuju, bagi saya dah namanya pinjaman tetap bank ambil komesion (upah diorang apa yang patut)dengan kata lain upah la.so bank dapat untung, kita pun dapat untung... so kan lagi baik kita buat simpanan sendiri. Buat pinjaman lambat bayar karang dah habis kontrak dia akan kata' ada cas lambat..huhuhu.. pandai la bank ni putar belit.
kalau sebut 'tang' guna kad kredit, aku memang hantu suka guna kad.. bukan apa sekarang pun dah ada 5 keping kad. so awal bulan aku belanja la apa yang patut, so aku kalau bawa cash banyak-banyak rasa tak selamat jer.. so mangsanya PA aku ni la 'sweps' selagi tak over limit' hehehehe.. TAPI hati-hati yang penting displin cukup bulan bayar penuh.. kalau tak korang mahu kayakan bank lagi ker ??? jangan sesekali bayar minumum tu nak tempuh 'ah long cerita bersiri tu...'BERBELANJA SELAGI MAMPU... hehehehe...

Comments

Popular posts from this blog

RAHSIA CEMBURU LELAKI MELALUI ZODIAK

RAHSIA NOMBOR RUMAH

RAHSIA TULISAN