KHASIAT WHITE FUNGUS






Kulat putih atau White fungus ini kebiasaannya di letakkan sebagai bahan utama dalam Lai Chi Kang. 

Satu masa dahulu saya ingatkan White Fungus ini sarang lebah dalam lai Chi kang,  apabila semakin dewasa baru saya tahu ia adalah White Fungus. 

Bagi golongan lain,  White fungus di gelar " sarang burung golongan miskin"  atas khasiat white fungus yang amat bagus untuk kecantikan kulit dan Awet muda. 

Berikut adalah antara KHASIAT

KEBAIKAN WHITE FUNGUS untuk info bersama. 

1. White fungus atau snow fungus terkenal di kalangan kaum cina sebagai bahan awet muda untuk kulit.  Dipercayai jika sering menikmati White Fungus ini kulit akan lebih anjal dan Awet muda atas asbab kolagen yang diberikan oleh White Fungus ini kepada kulit.  Walau bagaimanapun tiada kajian sains yang dilakukan bagi mengesahkan perkara ini.


2.  Semenjak 2000 tahun lampau masyarakat Cina dan Jepun menggunakan White Fungus ini untuk kecantikan dan Awet muda tubuh.  Mereka percaya dengan menikmati White Fungus kulit akan lebih cantik dari segi komplikasi kulit dan mengurangkan kedutan serta masalah kulit termasuk jerawat dan bintik di wajah.



3. White fungus juga bagus untuk mengurangkan panas badan dan batuk kering juga sebagai tonik herba untuk tubuh.



4. White fungus juga dipercayai membantu mengurangkan kolesterol selain mempunyai sumber anti kanser.



6. Selain itu White Fungus membantu dalam membersihkan hati dan menjadikan hati bertambah kuat selain sebagai makanan anti radang yang bagus.



7.  Dikatakan jika anda rajin menikmati White Fungus kedutan atau garis kedutan di wajah akan berkurang dan konfleksi wajah juga akan menjadi bertambah muda.



8. White fungus juga dikatakan bagus untuk kesihatan rahim malah ada pendapat mengatakan White Fungus boleh mengurangkan risiko penyakit ini.



berdekatan anda dengan serendah RM3 sahaja sebungkus.



Hanya rendam sahaja White Fungus ini selama 2-3 jam dalam air panas dan anda boleh menikmatinya sebagai minuman lai Chi kang atau sup.


                              JIKA ANDA SUKA INFO SAYA SILA 'SHARE'.


No comments:

Post a Comment

berikan komen anda