JUMPA ANAK KUCING DI TINGGALKAN IBU




-Rasa bersalah sebab selamatkan anak kucing yang ditinggalkan ibu, saya jumpa baby kucing yang tidak membuka mata lagi kat belakang tempayan besar rumah jiran cina,kataknya ibu nya tiada, sudah 2 hari bunyi mengiau-ngiau tengah malam.Saya jumpa baby cat tu terbelit tali guni, kesian..

-Masa tu hari hari Ahad pagi jam 12.00 t hari (klini haiwan dah bukak)..ingat nak letak terus kucing tu kat klinik haiwan sebab tak tau nak jaga, saya bagi susu dan lap kapas suam kat bontot kucing (tak tau apa nak buat sebab kesian kat dia yang terbiar)

-Hari ni hari isnin, pagi-pagi saya bersiap nak pegi kerja, rasa dah x larat nak jaga sebab bagi minum kucing tu 3 jam sekali, rasanya susu tu x sesuai dan mungkin juga kucing tu perlukan ibunya, dia dah jadi lemah, saya lagi rasa susah hati pada masa ni, ingatkan ibu kucingnya mencari dia tadi.

-KESIMPULAN: seharusnya saya buka tali guni tu sahaja, dan membiarkan bayi kucing tu mengiau-ngiau memanggil ibunya, mungkin sudah naluri binatang macam tu, sepatutnya saya yang tidak pandai menjaganya hanyalah sekadar memberi susu dan menolongnya membuang najis ditempat dimana ibunya sembunyikan  di sebalik tempayan besar itu(rasanya ibunya ada…. Masakan bila saya jaga 2 hari, dia sudah lembik)ibunya lebih pandai menjaga.

Saya meninggalkan baby kucing itu dengan perasaan bersalah dan susah hati, saya berharap dia dapat diselamatkan oleh Doktor haiwan.

                                JIKA ANDA SUKA INFO SAYA SILA 'SHARE'.

5 comments:

  1. Heya! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs!

    Just wanted tto say I love reading through your blog aand look forward
    to all your posts! Keep up the fantastic work!

    ReplyDelete
  2. Superb blog you have herde but I was wondering if you knew of any forums that cover the same topics talked
    about here? I'dreally like to be a part of community
    where I can get feed-back from other experienced individuals
    that share the same interest. If yoou hae any suggestions, please let me know.
    Kudos!

    ReplyDelete
  3. This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me.

    Many thanks!

    ReplyDelete
  4. Paragraph writing is also a excitement, if youu know then you can write
    if not it is complex to write.

    ReplyDelete
  5. terima kasih ...teruskan menjadi followers
    saya ada mcm2 cerita nak dikongsikan bersama..

    ReplyDelete

berikan komen anda